Otamme käyttöön Modsecurity -sovelluspalomuurin

31.5.2021

Kehitämme palvelintemme tietoturvaominaisuuksia ja otamme vaiheittain kaikille palvelimillemme käyttöön ModSecurity -palvelinsovelluspalomuurin (Web Application Firewall) Comodon sääntökirjastolla. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että parannamme entisestään palvelinympäristössämme ajettavien sovellusten tietoturvaa siirtymällä proaktiiviseen, ennakoivaan malliin erilaisten sovellushaavoittuvuuksien ja hyökkäysten estämiseksi.

ModSecurity-sovelluspalomuurin käyttöönotto tapahtuu vaiheittain eri palvelimille kesäkuun 2021 aikana. Ilmoitamme kunkin palvelimen asiakkaillemme käyttöönotosta sähköpostitse erikseen.

Muutoksella ei pitäisi olla havaittavia vaikutuksia palveluidemme nopeuteen tai toimintaan, mutta joissakin yksittäisissä sovelluksissa tai niiden osissa, kuten esimerkiksi erittäin raskaissa WordPressin teemaeditoreissa voi ilmetä toimintaan liittyviä ongelmia. Pyydämmekin ilmoittamaan kaikista palomuurin käyttöönottoon mahdollisesti liittyvistä ongelmista, jotka havaitsette kyseisen ajankohdan jälkeen sivustojenne toiminnassa, asiakastukeemme, jolloin voimme tutkia asiaa ja tehdä tarvittavia asiakaskohtaisia sovelluspalomuuriin liittyviä asetusmuutoksia ongelman ratkaisemiseksi.